Vanliga frågor


Hur beställer jag?
För att beställa väljer du de produkter som du vill köpa och lägger till det i din varukorg. Fortsätt sedan till kassan där du fyller i dina personuppgifter samt väljer betalsätt. Se till att slutföra alla steg i beställningsprocessen så att vi kan ta emot och leverera din beställning.

Hur ändrar jag min beställning?
Kontakta kundtjänst så snart som möjligt för att vi ska kunna ändra eller makulera din beställning innan den skickas för leverans. Skicka e-postmeddelande till customersupport@dinkawatches.com.

Betalningar
Vi använder för närvarande Stripe och PayPal som hanterar alla våra betalningar. Dinka AB hanterar inga kreditkortsnummer. Du gör alltid betalningen i den valuta som anges på hemsidan, det är din bank som konverterar betalningen till din valuta.

Leveransinformation
Frakten ingår alltid när du beställer från oss. Leveranstiden beror vad du bor och vilket land du bor i men i regel brukar leveransen ske inom 7 dagar. Din beställning är försäkrad och vi skickar alla leveranser med Posten.

Fraktkostnad
Vi har alltid gratis frakt.

Leverans
Sverige – 1-3 arbetsdagar
Skandinavien – 3-7 arbetsdagar
Europa – 4-10 arbetsdagar
Resten av världen – upp till 14 arbetsdagar

Var kan jag ange min rabattkod?
Din rabattkod kan läggas till varukorg som du hittar om du klickar på varukorgssymbolen i det övre högra hörnet. Rabatten dras direkt på totalbeloppet när du använder kupongen. Endast kan använda en rabattkod per beställning.

Hur ställer jag in tid och datum?
Datum: Ställ in datum genom att dra ut kronan ett steg (läge 1). Ändra datum genom att vrida kronan medurs.
Tid: Ställ in tiden genom att försiktigt dra ut kronan två steg (läge 2).
(Datumet ändras gradvis från 21.00 till 04.00)

Allmänna villkor
Företaget som driver dinkawatches.com/se / Dinka® heter Dinka AB och har sitt säte i Farhult (Höganäs), Sverige. Organisationsnummer: 559021-7021.
Dinka® är ett registrerat varumärke (nr. 530337).

Ångerrätt
I enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, har kunden 14 dagars ångerrätt. Varan måste vara hel för att kunden ska kunna ångra köpet. Om varan har använts mer än nödvändigt och inte är i ursprungligt skick, förbehåller sig Dinka AB rätten att göra avdrag på det återbetalda beloppet. Kunden ansvarar för varan/varorna som skickas tillbaka till Dinka AB. Kunden står för kostnaden för returfrakten och Dinka AB ansvarar inte för om produkten försvinner under returfrakten. Dinka AB återbetalar den erlagda köpeskillingen när varan har kommit oss tillhanda och hanteringen av betalningen tar sedan upp till 3 veckor. 

Bytesrätt
Om du önskar byta din vara mot en annan, tillhandahåller vi en bytesrätt i upp till 14 dagar. Varan måste vara intakt för att kunden ska få byta ut varan mot en annan produkt. Kunden betalar returfrakten och Dinka AB står för frakten för den nya varan.

Tull och moms
Alla priser är inklusive svensk moms. Kunder utanför EU ansvarar för att betala sina länders moms och tullavgifter i förekommande fall. 

Personuppgifter
När du lägger en beställning hos oss, godkänner du att dina personuppgifter, inklusive e-postadress, mobilnummer för samtal och SMS, och andra digitala adresser kan komma att lagras och användas av Dinka AB i marknadsföringssyften och för statistik och analys.

Vattentålighet
Våra klockor är vattensäkra enligt 5 ATM. De lämpar sig för dagligt bruk och klarar av att duschas med men att dyka med klockorna bör undvikas.

Garanti
24 månaders garanti på alla produkter som köps på Dinkawatches.com/.se och gäller från datumet för köpet. Dinka AB bedömer huruvida en skada täcks av garantin.

Garantin täcker inte:
* Armband och batterier
* Skador från olycka, tapp eller stötar
* Vatten- eller fuktskador som orsakats av dykande.